1. Açık Kapı Nedir?
İçişleri Bakanlığı tarafından 81 il Valiliklerinde ve Kaymakamlıklarda hayata geçirilen; vatandaşlarımızın talep ve önerilerini, konusunda uzman personel aracılığıyla iletebildikleri, tüm başvuruların elektronik ortamda kaydedilerek ilgili birimlere yönlendirildiği, takip edilerek hızlı bir şekilde sonuçlandırıldığı yeni bir kamu hizmeti anlayışıdır.
2. Projenin Amacı Nedir?
Açık Kapı Projesi, Vatandaş odaklı bir yaklaşım benimseyerek taleplere hızlı ve doğru çözümler üretmeyi, Hizmetlerde vatandaş memnuniyetini artırmayı, Kronikleşmiş sorunlara çözümler üretmeyi, Devletle vatandaş arasındaki karşılıklı iletişim ve güveni artırmayı, güler yüzlü çalışanlarıyla vatandaşla birebir ve sıcak iletişim kurmayı amaçlamaktadır.
3. Açık Kapı Birimleri Nerededir?
Açık Kapı Birimleri bulunduğunuz İlçenin Kaymakamlık binalarının giriş katındadır.
4. Açık Kapıdan Kim Yararlanabilir?
Açık Kapıdan tüm vatandaşlarımız yararlanabilmektedir.
5. Açık Kapıya Nasıl Başvurulur?
Valilik / Kaymakamlıkların giriş katında bulunan Açık Kapı Birimlerine bizzat giderek, www.acikkapi.gov.tr adresinden veya mobil cihazlara yüklenebilen Açık Kapı Uygulamasından başvuru yapılabilir.
6. Açık Kapıya Başvurduktan Sonraki Süreç Nasıl İşler?
Başvurular elektronik sisteme kaydedilerek, başvuru sahibine SMS yoluyla bir başvuru numarası gönderilir.
- -Başvurular Valilik /Kaymakamlıklarda bulunan Açık Kapı sorumluları tarafından sistem üzerindenilgili birime yönlendirilir.
-
- -Taleplerin durumuna göre başvuru sahibiyle birebir iletişime geçilebilir.
-
- -İlgili birimde başvurular süratle değerlendirilerek en geç 7 gün içerisinde cevaplandırılır.
7.Başvuru Sonucu Nasıl Öğrenilir?
Başvuru sahibine başvurunun sonuçlandığına ilişkin bilgi SMS yoluyla gönderilir. Bu mesaj geldikten sonra Açık Kapı birimlerinden, www.acikkapi.gov.tr adresinden veya Açık Kapı mobil uygulamasından başvurunun sonucu öğrenilebilir.